09.02.2016

Suzuki przedstawia nowe silniki zaburtowe DF4A /5A /6A

Na 47. Międzynarodowych Targach Motorowodnych w Düsseldorfie, które odbyły się w dniach 23 - 31 stycznia 2016 r., Suzuki zaprezentowało nowe silniki zaburtowe DF4A / 5A / 6A.

Silniki DF4A, 5A i 6A są zupełnie nową konstrukcją zastępującą powszechnie cenione 4-,5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe przeznaczone do małych łodzi rekreacyjnych lub służące jako silniki pomocnicze do jachtów żaglowych.

Priorytetem w trakcie ich konstruowania było zapewnienie jak najmniejszej masy a jednocześnie jak największej wygody użytkowania. Tak jak we wszystkich konstrukcjach Suzuki, skupiono się również na obniżeniu zużycia paliwa oraz poziomu hałasu.

Produkcja będzie prowadzona - jak dotychczas - w Tajlandii przez firmę-córkę Thai Suzuki Motor. Model DF6A do produkcji trafi już w lutym, a niewiele później dołączą do niego silniki DF5A i DF4A. Zaplanowano wprowadzenie ich do oferty handlowej na całym świecie, w tym w Europie i w Japonii.

Najważniejsze cechy silników DF4A / 5A / 6A

Bardziej zwarte i lżejsze
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3 zmniejszono jego masę do 23,5kg1 i jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania. Dla zwiększenia wygody zintegrowano uchwyt do przenoszenia silnika z dolną obudową, uchwyt zaokrąglono, by lepiej pasował do dłoni przy przenoszeniu, pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie silnika.

Bardziej przyjazny dla użytkownika
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju. Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.

1 Masa wersji S (z krótką kolumną). Bez masy śruby i oleju silnikowego.

21.10.2020

Suzuki Boxing Night III – Polska vs. Chorwacja w Lublinie

Suzuki Motor Poland i Polski Związek Bokserski zapraszają na kolejną edycję Suzuki Boxing Night. Już w piątek, 23 października 2020 r. w Lublinie odbędzie się mecz pomiędzy reprezentacjami Polski i Chorwacji.

Dowiedz się więcej
05.10.2020

Suzuki wprowadza do silników zaburtowych pierwszy na świecie system oczyszczający wodę z mikroplastiku

Suzuki Motor Corporation opracowało pierwsze na świecie* urządzenie zbierające mikroplastik z wody, które można w łatwy sposób zainstalować w silnikach zaburtowych. Japoński producent uruchamia tym samym inicjatywę Suzuki Clean Ocean Project, która zajmie się kwestią odpadów z tworzyw sztucznych, które trafiają do wody.

Dowiedz się więcej
01.07.2020

Suzuki prezentuje nowe silniki zaburtowe: DF115BG i DF140BG

Nowe silniki zaburtowe jako pierwsze w tym segmencie oferują technologię drive-by-wire, a także szereg nowych funkcji zapewniających wysokie osiągi i wydajność.

Dowiedz się więcej
09.06.2020

Suzuki Boxing Night II – Masternak vs. Radchenko

Suzuki Motor Poland i Polski Związek Bokserski organizują kolejny projekt w ramach współpracy - mecz reprezentacji Polski w formule Suzuki Boxing Night II.

Dowiedz się więcej